Lenja pita



Odavno imam mamin recept prepisan iz njene u moju svesku. I odavno ga već merkam, i sve nekako zaobilazim. Naravno, sve zbog kora. Iz nekog čudnog razloga koji ni sama sebi ne umem da objasnim, imam blokadu prema kolačima sa korama koje se razvijaju, tipa madjarica, lenja pita i sl. Ali, od kada sam naišla na ovaj Milicin recept na Coolinarici, rešila sam da probam pa kud puklo da puklo.
Mamin recept je malo drugačiji, u kore ide margarin, dok to ovde nije slučaj i moram da kažem da mi je privlačnije zvučala ova varijanta. Od tada, ni jedan drugi recept mi ne pada na pamet da probam, ovaj je jedan i jedini, i najbolji. Preporučujem ga svima, ko god proba i pita kako sam je radila. Kore su izuzetno lepe za rad, testo je mekano i lepo se razvija, ne puca i nema potrebe da ih razvijate na papiru, vrlo lako se namotaju oko pobrašnjene oklagije i prenesu u pleh. Šam od belanaca možete a i ne morate da stavljate odozgo. Meni je draža varijanta bez šama, ali sam ovog puta odlučila da ipak probam tako i moram da kažem da sam jako zadovoljna i ukusom i izgledom. Još samo da napomenem da je jako slatka, pa preporučujem da količinu šećera smanjite ukoliko kao ja ne volite toliko slatko.


Potrebno je:
za testo:
4 žumanca
6 kašika šećera
5 kašika ulja
8 kašika mleka
1 prašak za pecivo
oko 370 g brašna
 za fil:
1 kg rendanih jabuka
1 čaša belog vina 
kesica cimeta
200 g šećera (ja stavljam oko 150 g)
za šam:
4 belanca
150 g šećera ( ja stavljam 8 kašika)



Priprema:
Prvo napravite fil za lenju pitu. Izrendajte jabuke, može i sa korom, i zajedno sa vinom, šećerom i cimetom stavite u šerpu i na srednjoj temperaturi dinstajte jabuke dok tečnost ne ispari. Povremeno promešajte i ostavite da se ohladi kad bude gotovo, a vi prionite na pripremu testa.
Umutite varjačom žumanca sa šećerom, zatim dodajtemleko i ulje i polako dodajte brašno sa praškom za pecivo, malo po malo i neprestano mesite rukom. Biće vam potrebno oko 370 g brašna. Testo treba da bude kompaktno, tvrdo, ali ne previše da bi moglo da se razvija lepo. Mesite na radnoj površini, i oblikujte kuglu od testa pa je podelite na dva jednaka dela.
Prvi deo testa razvijte u tanku koru. Oklagijom ravnomerno razvijajte testo u oba pravca dok ne napravite tanku koru u dimenzijama pleha. Ja pečem u plehu dim. 33x22cm. Stavite papir u pleh i prebacite koru, još malo je prstima razvucite, slobodno, ako pukne negde samo je zakrpite sa malo testa, to se ionako ne primeti kasnije. Preko kore isipite fil i lepo ga poravnajte odozgo. Drugu koru takodje razvucite kao i prvu i lagano je preko oklagije prebacite preko fila. Razvucite ivice da pokrijete fil i onda tu gornju koru izbockajte viljuškom na više mesta da se prilikom pečenja ne bi izdigla uvis.
Zagrejte rernu na 180 stepeni i stavite pitu da se peče oko 20 minuta, ne duže nikako!
Za to vreme umutite šam od belanaca i šećera. Izvucite pleh iz rerne i ravnomerno premažite šam preko pečenog kolača pa vratite da se suši još nekih 20 minuta, ali temperaturu malo smanjite.


Ukoliko ne volite zapečena belanca preko pite, vi ih onda zamrznite i kasnije iskoristite za komisbrot, a lenju pitu posipite prah šećerom pre posluživanja. Odlično paše uz hladnu, ali i neskafu, provereno ;)
I još da dodam, lenja pita je sve lepša što duže stoji.


Коментари

  1. Sjajno izgleda! I konačno - drugačiji recept za lenju pitu :) Isprobaću sigurno :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je recept koji preporučujem svima, izuzetan stvarno! Bilo bi mi drago da ga isprobaš,ubedjena sam da ćeš biti zadovoljna ;)

      Избриши
  2. Bas poseban receptic, jako volim kolacice sa takvim koricama, mada ih i sama vrlo retko pravim, ali ove kockice mi se bas svidjaju i izgledaju tako mekano i socno.:))

    ОдговориИзбриши
  3. Sigurna sam da je odličan recept.Danas dobih punu kesu domaćih jabuka baš ćemi dobro doći za ovaj kolač.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови