Пређи на главни садржај

Tikvice punjene povrćem i sojom


Sezona tikvica je u punom jeku, treba ih iskoristiti na sve moguće načine. Bar sam ja krenula sa pohovanjem, gratiniranjem, punjenjem...uživam jer ih volim. Ako ste ljubitelj ovog povrća,
možda će vam se dopasti i ovaj način, pa probajte, lagano je, bez mesa, brzo se spremi, a prednost je i što može da se jede hladno, iz frižidera. Količinu prilagodite svojim potrebama, ja sam ovo pravila samo za sebe, taman za 2 dana nema da brinem šta ću za ručak, a muški nek se snadju ;)



Sastojci:

2 tikvice
2 struka mladog crnog luka (ili 1 glavica starog)
1 šargarepa
1 struk mladog belog luka (ili 1 čen starog)
pola šoljice pirinča
3 kašike paradajza iz flaše
1 šoljica vode
4 pune kašike ljuspica soje
iseckana sredina od tikvica
1 kašičica aleve paprike
1 kašičica soli (ili po ukusu)
1 kašičica vegete
malo bibera
malo seckanog peršuna
Preliv:
1 jaje
1 kašika mleka
2 kom zdenka sira


Priprema:

Tikvice oprati, ne morate ih ljuštiti jer su sad mlade i lepe, šteta je ne iskoristiti ih cele, pa ih preseći po dužini na pola. Sredinu tikvice izdubiti i iseckati pa odložiti sa strane. Izdubljene polovine tikvica malo posolite i ostavite da puste vodu pa je ocedite kasnije.
Ljuspice soje potopiti u vodi i ostaviti da nabubri, pa kasnije ocediti vodu.
Crni luk iseckati, beli takodje, a šargarepu narendati.
Na malo ulja staviti crni luk da se dinsta, na laganoj vatri, dodati  šargarepu i pred kraj dinstanja  beli luk. Dinstati dok ne omekša i ne oseti se miris belog luka pa dodati iseckanu sredinu od tikvica i sok od paradajza, promešati i dodati pirinač i naliti sa šoljicom vode pa pustiti da se krčka na laganoj vatri nekih 15-ak minuta.
Posoliti po ukusu, ako volite slanije dodajte još malo soli, dodajte vegetu, biber i alevu papriku, malo seckanog peršuna i sve lepo promešajte. Na kraju dodajte i ljuspice soje, dobro promešajte i sklonite sa vatre.
Tikvice ste već ocedili od vode, sada ih poredjajte u podmazanu vatrostalnu posudu i napunite smesom obilno. Imaćete taman da dobro napunite 4 polovine srednje velikih tikvica.


Preliv možete napraviti i na neki drugi način, sa pavlakom za kuvanje, rendanim kačkavaljem i slično. Ja sam trenutno u kući imala samo zdenku pa sam nju iskoristila. Umutite jaje sa mlekom, malo posolite i prelite preko tikvica, a odozgo po malo preko svake stavite otopljeni zdenka sir (otopila sam ga na vrlo malo margarina, na tihoj vatri).  Možete i da ga naseckate i stavite komadiće preko, u toku pečenja će se lepo rastopiti, ili još bolje, narendajte kačkavalj. Sledeći put ću i ja tako ;)
Uključite rernu na 180 stepeni pa stavite tikvice da se zapeču, oko 30 minuta je dovoljno.
Poslužite tople ako volite, ali lepe su i skroz ohladjene, uz neku sezonsku salatu po vašem ukusu.
Prijatno!

Коментари

  1. Divan receptic i vrlo lepe slicice, odmah sam nekako ogladnila.:)))

    ОдговориИзбриши
  2. Fotkice su divne, a tikvice nikada ne odbijam. Punjenje deluje baš dobro:) Beležim. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala vam!
    Lepše bi bilo da je preliv malo drugačiji, ali sad znam za sledeći put ;)

    ОдговориИзбриши
  4. Ja kupih tikvice da ih danas punim, mužu palo na pamet da hoće kuvani kupus, tako da će morati da sačekaju. Slike su, kao i uvek,lepe.topli pozdrav

    ОдговориИзбриши
  5. Eh, zašto uvek prvo njima udovoljavamo, večita misterija...Hvala Zoki, pozzz

    ОдговориИзбриши
  6. Obožavam tikvice na sve moguće i nemoguće načine,krasno Suzy i ovaj recept mi se jako sviđa:)

    ОдговориИзбриши
  7. Kako napraviti drugaciji preliv? napisali ste da moze od kajmaka kako? Vegeterijanac sam (odnosno prelazim na tu ishranu i ovo mi se cini jako lijepo jelo medutim ne jedem jaja).. Unapriejd hvala na odgovoru.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Možete samo rendani kačkavalj da stavite preko, lepo će se otopiti i dobiće finu koricu. Ili prelijte pavlakom za kuvanje pa onda narendajte kačkavalj ili neki drugi tvrdi sir po želji. Hvala vama na pohvalama!

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Štrudlice sa pekmezom

Veoma nežne, prhke štrudlice sa domaćim pekmezom, koje su idealne za posluženje uz čaj ili kafu, bile su na meniju pre par dana kod mene, pa vam ih danas toplo preporučujem!

Predlog menija za posnu slavu

Ovo je samo jedan predlog kako da pripremite neke specijalitete za posnu slavu. Već sam objavila par postova sa predlozima za predjelo, pite i kolače, a ovde ću vam predstaviti ono što sam ja pripremila za svoju slavu

Zalivena pita sa višnjama

Pitu sa višnjama uglavnom svi vole. Ja lično najviše volim kad je prokisela, bez šećera, takva mi najviše prija. Ukusi su različiti pa sam tako i ja odlučila da udovoljim muškom delu porodice koji  ipak voli kad je slatkiš sladak, i zato sam im pripremila ovu bogatu varijantu pite sa višnjama, zalivenu šerbetom , sočnu i slatku.